środa, 8 maja 2013

Kolejne zapowiedzi

Do stworzenia dzisiejszego posta zachęciła mnie informacja, że ukaże się nowa książka Danuty Noszczyńskiej:


Opowieść inspirowana jest losami polskiej aktorki, którą, jak to się mawia „przerosła kariera”. Helena (imię zmienione) zaczęła wstępować przed kamerą jako młoda dziewczyna, był czas, gdy żaden kinowy hit nie mógł się bez niej obejść. Kiedy wyszła za mąż za kolegę z planu, aktora i reżysera, zaczęła się jej droga w dół. Toksyczne małżeństwo, stres, ciężar popularności sprawiły, że zaczęła uciekać w alkohol. I... uciekła bardzo skutecznie. Po latach życia wśród kloszardów zaświtała szansa wyrwania się z tego zaklętego kręgu, lecz gdy wszystko zaczęło się układać, zachorowała na raka i po krótkiej, acz nierównej walce zmarła. Tak wyglądały losy aktorki, tak też wyglądają w mojej powieści, ale tu historia Heleny przeplata się z fikcją, elementami thrillera, a nawet kryminału. Wbrew pozorom książka nie jest ponura, są w niej momenty zabawne, jest też miejsce za zadumę i refleksję. (Zdjęcie i opis pochodzą ze strony Wydawnictwa SOL).
Bardzo lubię ksżki tej autorki, więc ta na pewno zagości na mojej półce. A skoro już jesteśmy przy zapowiedziach, to przedstawiam te, które przyciągnęły moją uwagę:

ZYSK I S-KA

Bohaterka Niezapominajek powraca!
W życiu Izabeli wszystko układa się idealnie. Ma dom, pracę, studia, wiernych przyjaciół i kochającego chłopaka. Pewnego dnia dziewczyna odkrywa w zakurzonym pudełku na strychu listy pisane przez matkę...
"Cztery lata po śmierci matki Izie wydaje się, że uporządkowała już sobie życie. Jednak znaleziony przypadkiem list wywraca je do góry nogami. Czy dziewczyna zdoła rozliczyć się z przeszłością?
Czy wreszcie zacznie słuchać głosu własnego serca?
 
 
 



NOWY ŚWIAT
Czy można całe życie szukać jednej kobiety? "Pierścionek z cyrkonią" to opowieść o młodzieńczej miłości, która swoje spełnienie znajduje dopiero po wielu latach. Historia zaczyna się w Gdańsku w roku 1967, gdy bohaterowie pobierają nauki w liceum, a potem przeskakuje do Paryża w roku 2008, kiedy spotykają się przypadkowo, już - jak to się mawia - jako osoby po przejściach.







G + J
Przez wiele lat Marta była szczęśliwą żoną i mamą. Po studiach nie podjęła pracy, nie musiała. Kochała męża, wychowywała córki, spotykała się z przyjaciółkami, dbała o dom i ogród. Miłość, harmonia, zwykła codzienność, poczucie bezpieczeństwa. Pewnego dnia jej świat wali się jak domek z kart. Wtedy właśnie ją poznajemy - kobietę po czterdziestce, opuszczoną przez męża i dobry los. Banalne, prawda? Wszak przydarza się to niejednej kobiecie.
Czy koniec związku musi być końcem świata? Marta udowadnia, że nie. Nową rzeczywistość podejmuje niczym wyzwanie i możliwość poznania siebie. Powoli strzepuje z siebie rozpacz, przygnębienie i odkrywa, że wszystko, co nam się w życiu przydarza, ma sens. Jeden zamknięty rozdział otwiera drzwi do następnego. A w tym nowym znajdzie miejsce i na pasję, i na spełnienie... Może też na miłość? 


MIRA
Anglią włada młody Henryk VIII. W kraju szerzą się zamieszki na tle religijnym, a na scenie politycznej bezustannie zmieniają się sojusze. Mimo to król całą swoją uwagę skupia na rozwodzie z Katarzyną Aragońską. Sprawa ta nie cierpi zwłoki, ponieważ Henryk nade wszystko pragnie mieć syna, a w jego życiu pojawiła się właśnie piękna Anna Boleyn - kobieta, w której rękach może leżeć przyszłość dynastii. Kardynał Wolsey, królewski Lord Kanclerz, musi więc odłożyć na bok rację stanu i za wszelką cenę uzyskać zgodę papieża na unieważnienie królewskiego małżeństwa.
Polityczne intrygi, które zawładnęły dworem i narastający konflikt z Kościołem mogą zachwiać tronem. Ale głodny władzy i miłosnych uniesień monarcha rządzi tak, jak żyje - z żywiołowością, pasją i zapamiętaniem... 


MUZA
 Shelley Emling przedstawia nam opowieść o najsłynniejszej na świecie rodzinie naukowców. Autorka skupia się na relacjach matki z córkami, rzucając nowe światło na osobę legendarnej uczonej. W książce znajdujemy prywatne listy Marii, które upubliczniła jedyna wnuczka uczonej, są też opisane podróże do USA i przyjaźń z dziennikarka Missy Meloney, która zorganizowała Marii Curie z córkami tournee po Ameryce połączone z cyklem wykładów i odczytów. Gdyby nie wsparcie amerykańskich kobiet, Maria nie mogłaby kontynuować swych badań naukowych oraz wesprzeć istniejącego do dziś Instytutu Radowego w Warszawie.
Bogato udokumentowana opowieść przedstawiająca naukowca jako człowieka z krwi i kości, przyjaciółkę, matkę i babcię. Takiej Marii dotychczas nie znaliśmy.


OFICYNA GOLA
Zakazana miłość. Prywatna wojna. Vivienne de la Mare czeka w napięciu, aż spadną bomby. Zamiast tego następuje cicha kapitulacja i łagodna z pozoru okupacja. Nic nie jest już bezpieczne. Mąż Vivienne walczy na froncie, a jej maska idealnej żony zaczyna pękać. W tym nowym życiu wróg mieszka po sąsiedzku. Drobne akty życzliwości ze strony jednego z niemieckich oficerów wydają się zdradą. Ale jak można nienawidzić wroga, jeśli znasz jego imię, jeśli sprawia on, że czujesz, że żyjesz, gdy wszystko wokół ciebie umiera? Vivienne toczy swoją prywatną wojnę. Z jednej strony bezpieczny, sekretny, pełen miłości świat, który mogłaby zbudować ze swoim kapitanem; z drugiej cnotliwa samotność i niebezpieczeństwo. Czas, żeby Vivienne wybrała: kolaboracja albo opór…

AGORA
Eljanna i jej dwóch „nażeczonych“ to bohaterowie, uwaga!, romansu kryminalnego pt. „Błysk rewolwru“, którego autorką jest Wisława Szymborska! Dzieło to – najprawdopodobniej pierwsza proza przyszłej noblistki – spoczywało na dnie szuflady razem z obfitym zbiorem innych zupełnie nieznanych skarbów: wierszyków, poematów, opowiadań, listów, limeryków, epitafiów, moskalików, lepiejów, adoraliów, rysunków, laurek, kolaży, karykatur oraz innych zabaw literackich. Odnalezione i uporządkowane przez Michała Rusinka, sekretarza poetki, opatrzone wstępem naukowym Bronisława Maja, złożyły się w książkę niezwykłą i zaskakującą.

BOSZ
Piękne fotografie Agnieszki i Włodka Bilińskich, przyroda, krajobrazy, zabytki architektury drewnianej, oryginalne spojrzenie na ten piękny zakątek Polski, wzbogacone poetyckim osobistym tekstem Janusza Szubera i fragmentami jego wierszy.






(Zdjęcia i opisy pochodzą ze strony www.merlin.pl oraz www. bonito.pl)

Zainteresowało Was coś? Ciekawi mnie książka o Tudorach, czy to naprawdę wartościowa pozycja, czy powieść niesiona na fali popularności Philippy Gregory? I album o Bieszczadach, chociaż obejrzeć... Ten zakątek Polski to jedno z moich krajoznawczych marzeń:)

20 komentarzy:

  1. Dużo tu polskich autorów, na których książki mam ochotę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, polscy autorzy to jest to, co tygryski lubią najbardziej;)

      Usuń
  2. Zainteresowała mnie książka o Tudorach, lubię książki, których akcja jest osadzona w czasach panowania tej dynastii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, odkąd poczytałam Philippę Gregory:)

      Usuń
  3. O, Dynastia Tudorów! Jakieś powiązania z serialem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam na dole małymi literkami jest napisane, że na podstawie scenariusza superprodukcji, czyli tak;)

      Usuń
  4. Zainteresowałaś mnie pierwszą pozycją, ponieważ nie słyszałam o niej, a fabuła wydaje się niezła. Reszta książek również intryguje - może uda mi się przeczytać kilka z nich. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj zajrzałam na stronę wydawnictwa, z ciekawości, bo dawno nie mieli zapowiedzi, i proszę, od razu lubiana autorka:) Co do pozostałych, też mam taką nadzieję:)

      Usuń
  5. Pierwsza i trzecia mnie zainteresowały:) z chęcią bym przeczytała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super;) Noszczyńskiej to wszystkie książki, które czytałam, bym Ci poleciła, mnie się podobają:)

      Usuń
  6. Zainteresowała mnie książka o Skłodowskiej-Curie i "Kolaborantka" :)

    OdpowiedzUsuń

  7. "W poszukiwaniu siebie" już sobie zamówiłam. Jestem ciekawa dalszej kontynuacji "Niezapominajki".
    Z chęcią przeczytałabym "Dynastię Tudorów" i "Kolaborantkę" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szybka jesteś, ja dopiero dziś wypatrzyłam. A tyle co o tej książce pisałyśmy;)

      Usuń
  8. "Błysk rewolwru" mam "na tapecie" :) Może zdobędę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam jedną książkę Noszczyńskiej, ale niespecjalnie przypadła mi do gustu. Z pozostałych tytułów najbardziej mnie ciekawi książka o Marii, no i album o Bieszczadach. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja z chęcią bym przeczytała książkę o Marii Skłodowskiej-Curie.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli pozostawisz ślad swojej obecności. Komentarze wulgarne i obraźliwe będą usuwane.