piątek, 23 stycznia 2015

Stosik 1/2015

Na dzisiejszy stosik składają się książki z grudnia i stycznia, z których większość udało mi się już przeczytać. Oto one:


1. "Pierwsza na liście" - od Autorki i Wydawnictwa Filia, recenzja tutaj
2. "Dom tęsknot" - prezent na Mikołaja;) recenzja tutaj
3. "Śnieg przykryje śnieg" - od Wydawnictwa Smak Słowa, recenzja tutaj
4. "Opcja niemiecka" - zakup własny
5. "Romanowowie" - prezent na Gwiazdkę, wiedziałam, czego chcę;) recenzja tutaj.



1. "Kłamstwa i kłamstewka" - prezent od Aneczki za pierwsze miejsce w jej wyzwaniu "Czytamy powieści obyczajowe"
2. "Zatoka Latarni" - od Naszej Księgarni, recenzja tutaj
3. "Wróć, jeśli pamiętasz" - j. w., recenzja tutaj.

A teraz gwóźdź programu:


1. "Paryż. Miasto sztuki i miłości..."
2. "Ziemiański savoir-vivre"
3. "Moda w przedwojennej Polsce"
4. "Ludzie interesu w przedwojennej Polsce"
5. "W kurortach przedwojennej Polski".

Te pięć książek to zakupy własne; znacząco uzupełniłam kolekcję o międzywojniu. Możecie sobie wyobrazić moją radość:)



42 komentarze:

  1. Nic nie czytałam :( Najbardziej zazdroszczę ,,Domu tęsknot" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolekcja o międzywojniu jest fantastyczna! Niech się wciąż rozrasta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Został mi jeszcze do uzupełnienia Pruszak i seria "Metropolie Retro", więc mam nadzieję, że Twoje życzenie jak najszybciej się spełni:)

      Usuń
  3. "Śnieg przykryje śnieg" coraz bardziej mnie intryguje. A kolekcja o międzywojniu świetna! Ależ to się musi pięknie prezentować na półce. Masz dla niej jakieś specjalne miejsce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio zastosowałam na regale układ, nazwijmy to, tematyczny, więc na jednej z półek mam właśnie książki dotyczące dwudziestolecia, a poniżej jest PRL. A kolekcja prezentuje się naprawdę cudownie, czasem sobie stanę przed półką i po prostu się na nią gapię;)

      Usuń
    2. Ale by było fajnie jakbyś pochwaliła się kiedyś zdjęciami na blogu :D

      Usuń
    3. Myślę nad tym już od dawna, tylko jakoś nie mogę się zmobilizować:)

      Usuń
    4. To chyba muszę zacząć wywierać na Ciebie presję :D

      Usuń
    5. Obiecuję, że w lutym się postaram:)

      Usuń
  4. Interesujące nabytki. Czytałam jedynie ''Pierwszą na liście'', zaś w planach mam zamiar poznać "Wróć, jeśli pamiętasz".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czemu, ale byłam przekonana, że czytałaś też "Kłamstwa i kłamstewka", nawet szukałam u Ciebie na blogu, ale okazało się, że tylko mi się wydawało, a chciałam poznać Twoje zdanie;)

      Usuń
  5. Czytałam Pierwszą na liście. Jestem w trakcie czytania Wróć, jeśli... Bardzo ciekawe te nabytki własne :)
    www.krzywaprosta.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie poznam Twoje zdanie na temat drugiej powieści Forman:)

      Usuń
  6. Cieszę się, że "Dom tęsknot" czeka na półce - muszę w końcu zabrać się za lekturę. Poluję jeszcze na "Pierwszą na liście" i "Wróć, jeśli pamiętasz".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że "Dom tęsknot" dostarczy Ci takich samych wrażeń, jak mnie:)

      Usuń
  7. Pierwszą na liście zaczęłam właśnie, a Wróć, jeśli pamiętasz czeka na swoją kolej ;)

    Miłego czytania tego, co jeszcze przed tobą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) A Tobie pozytywnych wrażeń z tych dwóch powieści:)

      Usuń
  8. No ten gwóźdź to mnie wbił w podłogę! To nie gwóźdź to wisienka na torcie. Ależ będziesz miała przyjemnych lektur. Zacznij od Paryża i Ziemiańskiego savoir vivru, a potem weź Ludzi interesu, zwłaszcza rozdziały o Wedlu i Piaseckim czyli dzisiejszych zakładach Wawel - miodzio:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałaś w tym gwoździu swój udział - postraszyłaś mnie, że "W kurortach" trudno dostać, zaczęłam szukać i faktycznie nie było łatwo znaleźć. "Paryż" też ma już prawie wyczerpany nakład, więc czym prędzej zamawiałam.
      Zastosuję się do Twoich rad:)

      Usuń
  9. Mam u siebie "Zatokę Latarni" i "Wróć, jeśli pamiętasz" :) Super wygląda ta kolekcja o międzywojniu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie najbardziej zazdroszczę "Pierwszej na liście" :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Po "Pierwszą na liście" i dwie pozycje o przedwojennej Polsce chętnie bym sięgnął.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko dwie? Ja bym sięgała po wszystko, co dotyczy tej epoki;)

      Usuń
  12. Że Romanowowie są świetni to już wiesz. Pięknie wygląda międzywojenna kolekcja <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem:)
      Zgadzam się, a najpiękniejsze jest to, że mam ją już prawie całą :D

      Usuń
  13. Najbardziej podoba mi się ten ostatni stosik! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyobrażam sobie Twoją radość. Wspaniałe stosy, aż zazdroszczę. A ja dzisiaj wieczorem pokaże swoje świeże zdobycze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też na pewno będzie co oglądać, u Ciebie zawsze jest:)

      Usuń
  15. Zacny stosik, jestem ciekawa kilku pozycji :) widzę, że Twoja biblioteczka nabywa coraz piękniejszych skarbów :)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak spuścisz z oczu "Paryż..." to może Ci zniknąć w podejrzanych okolicznościach, z którymi nie będę miała, oczywiście, nic wspólnego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie boję się;) Stoi w takim miejscu, że praktycznie cały czas mam go na oku; trzeba by się naprawdę wysilić, żeby uśpić moją czujność :P

      Usuń
  17. Ostatni stos przygarnęłabym w całości :) "Paryż miasto sztuki i miłości..." czytałam i jest rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak też właśnie myślę, nazwiska autorek sprawiają, że nie może być chyba inaczej;)

      Usuń
  18. "Pierwsza na liście" i "Zatoka Latarni" to książki które koniecznie muszę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  19. Trzeci stosik ukradłabym Ci w całości i bez wahania. Z pierwszego zaciekawiła mnie książka "Romanowowie".

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli pozostawisz ślad swojej obecności. Komentarze wulgarne i obraźliwe będą usuwane.